19 Ekim 2013 Cumartesi

Reklam ve Tanıtım Faaliyetleri Ne zaman ve Nasıl Olmalıdır

Reklam ve Tanıtım Faaliyetleri Ne zaman ve Nasıl Olmalıdır
Girişimciler reklam ve tanıtım faaliyetleri ile ilgili kararları önceden alarak bir takım stratejileri belirlemesi gerekmektedir. 

  • Tanıtımı ve reklamı yapılacak ürünlerle ilgili uygun zamanı belirlemek, 
  • Tanıtım ve reklamın kimler tarafından yapılacağına karar vermek, 
  • Reklâmın kimler için yapılacağına karar vermek (hedef kitle tespit etmek),
  • Reklâm ve tanıtıma ayrılacak bütçeyi belirlemek,
  • Reklâm ve tanıtım faaliyetlerinin ne zaman ve hangi yöntemlerle etkinliğinin ölçüleceğine karar vermektir. 

  • Girişimciler İçin Reklâmın Yapılacağı Hedef Kitlenin Özellikleri Nasıl Belirlenmeli
    Girişimciler için reklam; belirlenen bir hedef kitlenin özelliklerine göre şekillendirilmelidir. Belirlenen kitlenin özellikleri ve bu özellikler dikkate alınarak bir planlamanın yapılması reklâm ve tanıtımın başarısını arttırmada önemli bir rol oynar. Hedeflenen kitlenin özelliklerinin belirlenmesinde aşağıda belirlenen kriterler doğru bir şekilde tespit edilmelidir.
    • Cinsiyet
    • Yaş grubu
    • Eğitim düzeyi
    • Meslek
    • Gelir grubu
    • Sosyal sınıf
    • Medeni Durum (evli veya bekar)
    • Aile Fertleri
    • Bulunulan çoğrafi bölge ve yer
  • Girişimciler bir diğer önemli nokta ise; reklam faaliyetlerinin hedef kitleye ulaştırılmasında hedef kitlenin özellikleri kadar, mesajın hedef kitleye nasıl verildiği de çok büyük önem taşır. 

0 yorum:

Yorum Gönder