Girişimci yaratıcı fikirler bulan veya bir soruna yenilikçi fikirler sunandır.
Girişimciler işletmelerin kalitesini artırır ve maliyetlerini azaltır. Yeni fikirler işletmeler için rekabet gücünü artırır ve pazarda işletmelerin mal ve hizmetlerini ön plana çıkartır.
Yeni fikirler üretmek için farklı yollar vardır.
1. Yanal Düşünme (lateral thinking) : Bir soruna dolaylı ve yaratıcı çözümler sunmak. Genellikle kutunun dışında düşünmek (thinking outside the box)
2. Mavi Gökyüzü Düşünme (blu-sky thinking) : Gerçeklerle sınırlı olmayan ve olabilecek her şeyi düşünmek.
Girişimciler için parlak fikir oluşturmak iş fikrinin başarıya ulaşacağını garanti etmez. Harekete geçip çaba sarfetmek gerekir. Thomas Edison " genius %1 ilham, % 99 terleme " olduğunu söylemiştir. Parlak fikirleri hayata geçirmek zaman alabilir. Her girişimci bu duruma hazır olmalıdır.
İş fikrini hayata geçirmek için tabii ki planlama yapmamız gerekir Planlamada ;
1. 3 ila 5 yıl arasında ulaşacağımız hedeflerin ana hatlarını belirlemek ve yazmak.
2. Hedeflere nasıl ulaşacağımız belirlemek ve yazmak.
3. Hedefe ulaşma tarihini belirlemek. İş fikrinin nihai hedefinin tarihini not etmek.
4. İş Fikrinin uygulama aşamasında günlük faaliyetlerini belirlemek
5. İş kararlarının nasıl alınacağını belirlemek.
Yeni bir iş fikri oluşturduktan sonra kendinize şu soruları sorun ;
İş fikri için yatırımcıların heyecanlanacağı X faktörü var mı ?
Kendi param ne kadar veya yatırım için ne kadar kaynak bulabilirim ?
İş sicilim temiz mi? Kaynak bulmak için engel oluşturabilir mi?
Girişimciler işletmelerin kalitesini artırır ve maliyetlerini azaltır. Yeni fikirler işletmeler için rekabet gücünü artırır ve pazarda işletmelerin mal ve hizmetlerini ön plana çıkartır.
Yeni fikirler üretmek için farklı yollar vardır.
1. Yanal Düşünme (lateral thinking) : Bir soruna dolaylı ve yaratıcı çözümler sunmak. Genellikle kutunun dışında düşünmek (thinking outside the box)
2. Mavi Gökyüzü Düşünme (blu-sky thinking) : Gerçeklerle sınırlı olmayan ve olabilecek her şeyi düşünmek.
Girişimciler için parlak fikir oluşturmak iş fikrinin başarıya ulaşacağını garanti etmez. Harekete geçip çaba sarfetmek gerekir. Thomas Edison " genius %1 ilham, % 99 terleme " olduğunu söylemiştir. Parlak fikirleri hayata geçirmek zaman alabilir. Her girişimci bu duruma hazır olmalıdır.
İş fikrini hayata geçirmek için tabii ki planlama yapmamız gerekir Planlamada ;
1. 3 ila 5 yıl arasında ulaşacağımız hedeflerin ana hatlarını belirlemek ve yazmak.
2. Hedeflere nasıl ulaşacağımız belirlemek ve yazmak.
3. Hedefe ulaşma tarihini belirlemek. İş fikrinin nihai hedefinin tarihini not etmek.
4. İş Fikrinin uygulama aşamasında günlük faaliyetlerini belirlemek
5. İş kararlarının nasıl alınacağını belirlemek.
Yeni bir iş fikri oluşturduktan sonra kendinize şu soruları sorun ;
İş fikri için yatırımcıların heyecanlanacağı X faktörü var mı ?
Kendi param ne kadar veya yatırım için ne kadar kaynak bulabilirim ?
İş sicilim temiz mi? Kaynak bulmak için engel oluşturabilir mi?
0 yorum:
Yorum Gönder